Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Kooperativa
Majetek

Došlo ke škodě na majetku?

  • 1
    Volejte asistence

    Jde-li o havarijní situaci a máte sjednané asistence, pro rychlou pomoc volejte 1220.

  • 2
    Nahlaste škodu

    Škodu nahlaste nejlépe online, nebo se nejdřív podívejte níže, jak na to.

  • 3
    Stav škody

    K nahlášené škodě můžete doplňovat dokumenty a sledovat ji.

  • Někdy můžeme potřebovat prohlídku. V každém případě vás budeme kontaktovat k dalšímu postupu. 
  • Plnění, na které máte nárok, vyplatíme zpravidla do 3 dnů od dodání posledního dokumentu.

Časté dotazy

Co dělat při škodě na majetku

Vždy nejdřív rychle zasáhněte a nezvládnete-li sami požár nebo záchranu života, volejte linku 112.   

Policii volejte, pokud máte podezření na spáchání trestného činu (vloupání, krádež, vandalismus) nebo při poškození majetku dopravním prostředkem. Uložte si její záznam a jednací číslo. 

Vždy je výhodou, když škodu zdokumentujete (vyfotíte, uschováte poškozené věci k případné prohlídce). 

Zabezpečte majetek proti zvětšování škody a pokud máte havarijní situaci, volejte nás pro asistenci instalatéra, pokrývače, elektrikáře, topenáře, plynaře, sklenáře, zámečníka aj. Nemáte-li ji v pojištění sjednanou, bude za vaši úhradu. 

Jak nahlásit škodu na majetku (máte u nás pojištění majetku)

Škodu nám nahlaste co nejdříve. Může to udělat pojištěný nebo jeho zástupce s plnou mocí, případně i poškozený/oprávněná osoba. Ověřte si také, co máte v pojištění sjednáno.

 Pro nahlášení si připravte:

  • číslo pojistné smlouvy
  • údaje o pojištěném
  • vše o škodě – místo, datum, popis děje
  • soupis poškozených/odcizených věcí, staveb – můžete ho vyplnit online nebo si ho předem připravit písemně (to doporučujeme, je-li věcí víc) Stáhněte si tabulku, která vás povede, abyste nezapomněli na nic důležitého. Soupis poškozených věcí by měl obsahovat pořizovací cenu, stáří (lze doložit pořizovacími doklady). Soupis poškození staveb by měl obsahovat rozměry poškozených stavebních součástí nebo místností, druh materiálu, počet kusů, apod.
  • odhad výše škody – odhadněte přibližně celkovou škodu všech poškozených věcí (např. podle pořizovacích cen nebo dnešních cen věcí stejného typu, standardu a kategorie). Následně se domluvíme, zda budete chtít škodu vypočítat naším rozpočtem nebo podle cenové nabídky či doložených dokladů za opravu, které jsme si předem odsouhlasili
  • fotografie škody a doklady (např. pořizovací doklady, cenovou nabídku, apod.)
  • kontaktní údaje případných svědků

Škodu nahlaste některým z těchto způsobů:

  • online (doporučujeme, je to rychlé a snadné)
  • telefonicky na naši zákaznickou linku 957 105 105
  • osobně na kterékoli pobočce Kooperativy
Jak nahlásit škodu způsobenou někomu jinému (máte u nás pojištění odpovědnosti)

Pokud jste způsobili škodu na majetku nebo zdraví někomu jinému, můžeme to za vás zaplatit, pokud u nás máte:  

  • pojištění občanské odpovědnosti (škodu způsobila např. puštěná voda z vašeho bytu, ale také někdo z vaší domácnosti včetně psa třeba na ulici, a to nejen na majetku, ale i na zdraví),
  • pojištění odpovědnosti z nemovitosti (škodu způsobil např. sníh z vaší střechy, výbuch plynu z vašeho kotle, prasklé vodovodní potrubí, aj.),
Co bude po nahlášení škody

Po nahlášení (online, telefonicky, osobně):

  • dostanete číslo pojistné události
  • pokud je to nutné, zašleme na místo našeho technika ke zdokumentování škody
  • vyžádáme si od vás případné chybějící doklady 
  • zaplatíme vám plnění, na které máte nárok: 
    • podle naší dřívější dohody (rozpočtem nebo podle dokladů)
    • na váš účet nebo jiný vámi určený účet  

To vše proběhne obvykle do pár dnů. Do 3 měsíců musíme celou událost uzavřít, proto se vám připomeneme, pokud nám od vás něco bude chybět. 

Jak doplnit již nahlášenou škodu nebo zjistit její stav

Po nahlášení škody jste od nás dostali potvrzení a číslo pojistné (škodní) události. Nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak zjistit stav škody nebo dodat jakékoli další doklady je online:

Zjistit stav škody

Doplnit dokumenty

Případně lze volat na naši zákaznickou linku 957 105 105. V obou případech je potřeba mít po ruce číslo pojistné události.

Můžete se spolehnout, že když nám něco k vyřešení škody chybí, budeme kontaktovat vás nebo poškozeného.

Naše ověřené sanační firmy vám pomohou dát nemovitost do pořádku po vytopení nebo požáru

Vyřešit vlhkost v nemovitosti vám po vodovodní škodě nebo uhašení požáru pomohou naši ověření partneři. Obvykle vám jejich pomoc nabídne náš technik po prohlídce rozsahu škody:

  • odhadne čas potřebný k sanaci,
  • doporučí nejvhodnější postup a společnost, která je na konkrétní situaci a ve vaší lokalitě nejlépe vybavená.
  • Technik vás také může odkázat na náš seznam těchto firem, abyste si vybrali podle lokality nebo specializace. Vámi vybranou cenovou nabídku si od nás nechejte předem odsouhlasit. 

Pokud pomoc sanačních firem potřebujete k situaci, která není vaším pojištěním krytá, můžete je také využít, ovšem na vaše náklady.   

Kdy volat policii

Záznam policie budete potřebovat vždy, když dojde:

  • odcizení nebo poškození majetku neznámým i známým pachatelem, vandalem
  • k vloupání do vaší nemovitosti
  • při nárazu dopravního prostředku do pojištěné nemovitosti,
  • případně máte podezření, že při vzniku škody mohl hrát roli přečin nebo trestný čin, apod. 

Rádi vám poradíme nebo pomůžeme sjednat pojištění