Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Kooperativa

Cestovní pojištění

Online cestovní pojištění sjednáte i v mobilu za pár minut.

Časté dotazy

Co je to cestovní pojištění?

Základem cestovního pojištění je úhrada za léčebné výlohy v zahraničí. Pojištění uhradí výdaje za akutní lékařské ošetření, případné operační zákroky, zubní ošetření nebo převoz sanitkou nebo vrtulníkem. Dále si můžete na cesty v rámci cestovního pojištění pojistit také vaše zavazadla, pojistit se proti úrazu, který se vám na dovolené může stát nebo si připojistit odpovědnost, pokud byste někomu způsobili škodu  například na hotelovém vybavení apod.

Jak vybrat cestovní pojištění?

Cestovní pojištění si můžete sjednat tak, aby odpovídalo typu vaší cesty – turistická a pracovní cesta nebo cesta se sportovními aktivitami.
V základu obsahuje naše cestovní pojištění léčebné výlohy, které za vás v zahraničí uhradíme. Můžete si vybrat ze dvou variant – KLASIK a PLUS – liší se výší částek, které vám vyplatíme, ale také rozsahem pojištění. Dále si můžete připojistit zavazadla, pojištění úrazu nebo odpovědnosti.

Co to jsou asistenční služby poskytované z cestovního pojištění?

Asistenční služby pomáhají při cestování, pokud se dostanete do problémů – ať už zdravotních, dopravních nebo finančních.

Co zahrnuje cestovní pojištění?

Cestovní pojištění zahrnuje vždy pojištění léčebných výloh v zahraničí a asistenční služby, dále volitelně i balíček UZO, který zahrnuje pojištění úrazu, zavazadel, zpoždění letu, odpovědnosti za škody, které způsobíte nebo pojištění nevyužité cestovní služby.

Co není předmětem pojištění léčebných výloh v rámci cestovního pojištění?

Léčení neakutních problémů nebo potíží, které se projevovaly už před odjezdem a odjeli jste proti doporučení lékaře, dále kosmetické a jinak zbytné zákroky, které si vyžádáte bez reálného důvodu.

Co není předmětem lékařské asistence v rámci cestovního pojištění?

Pomoc se zajištěním lékařského zákroku, který není akutní (například kosmetický zákrok, zubní ošetření bez bolesti zubu apod.). Také nadstandardní lékařské služby (jako např. soukromá sanatoria) nebo letecký odvoz, pokud to nevyžaduje zdravotní stav.

Jak zrušit cestovní pojištění?

Jednorázové cestovní pojištění skončí obvykle uplynutím doby, na kterou bylo sjednané, nemusíte dělat nic. Celoroční cestovní pojištění můžete vypovědět podle doby, určené v pojistných podmínkách.

Jak postupovat v zahraničí

Vždy nejdřív volejte naši asistenční společnost +420 266 799 779

Poradíme vám, jak postupovat dál. Můžete volat nepřetržitě 24/7.

Budete potřebovat:

  • číslo pojistné smlouvy
  • nebo rodné číslo.

Hovor vám po návratu do ČR proplatíme.

Když dojde k úrazu

Pokud řešíte úraz v zahraničí, ze všeho nejdříve poskytněte první pomoc. Až poté volejte naši asistenci. 

Když potřebujete lékařské ošetření

Pokud potřebujete lékařské ošetření, asistenční služba vám ho zajistí. U lékaře nebo v nemocnici:

  • předložte asistenční kartu a nechejte si vystavit lékařskou zprávu.
  • Jsou-li náklady do 3 000 Kč, zaplaťte lékaři sami a uschovejte si lékařskou zprávu, účtenku a další doklady, ať vám je můžeme po návratu proplatit.
  • Jsou-li náklady nad 3 000 Kč, neplaťte a volejte asistenční linku, ta se spojí přímo se zdravotnickým zařízením ke garanci platby od nás.

Bude-li třeba převoz pojištěného, vždy postupujte dle pokynů asistenční společnosti.  

Když řešíte potíže se zavazadly

Při ztrátě/zpoždění zavazadel nebo zpoždění letu si nechejte vystavit potvrzení dopravce, uschovejte si doklad o výši jeho odškodněnídoklady za nezbytné náhradní věci – tj. věci, bez kterých se opravdu neobejdete a museli jste je zakoupit během cesty (jako např. oděv, hygienické potřeby). 

Když řešíte krádež, nebo poškození majetku

Pokud vás okradli, někdo vás poškodil nebo jste způsobili nějakou škodu vy, volejte policiiUložte si její záznam, ale nepodepisujte nic, čemu nerozumíte, případně vepište text v češtině. Uveďte, jak k události došlo a co vám bylo odcizeno, resp. co jste poškodili. Případně si vše vyfoťte. A hned také volejte asistenci – bez porady s námi nepřiznávejte vinu, kterou nemusíte nést.

Jaké dokumenty budete potřebovat pro další řešení v ČR

 Při léčebných výlohách v zahraničí vyžadujte tyto dokumenty, abychom mohli po vašem návratu škodu co nejrychleji vyřešit:

  • lékařskou zprávu (uvádějící údaje o ošetřené osobě, diagnózu, lékařské úkony a jejich cenu, názvy a ceny léků),
  • faktury o skutečně vynaložených nákladech v zahraničí.
Jak a kdy nahlásit škodu po návratu do ČR

K některým událostem nahlášeným přes naši asistenční službu si od vás vyžádáme doplnění nebo doklady. Budeme vás kontaktovat.  

Náklady, které vám vznikly a které jste neřešili s naší asistenční společností, nám nahlaste co nejdříve. 

Pro nahlášení si připravte:  

  • číslo pojistné smlouvy a rodné číslo pojištěného 
  • podklady ke škodám, jako policejní protokol, seznam poškozených/odcizených věcí, foto dokumentaci

Jsou-li doklady v některém z těchto jazyků, nemusíte pořizovat jejich překlad: angličtina, francouzština, němčina, španělština, ruština a slovenština.

 Při léčebných výlohách v zahraničí budete potřebovat tyto dokumenty:

  • lékařskou zprávu (uvádějící údaje o ošetřené osobě, diagnózu, lékařské úkony a jejich cenu, názvy a ceny léků) 
  • skeny originálů faktur o skutečně vynaložených nákladech v zahraničí 
  • v případě, že jste současně pojištěni u další pojišťovny, informujte nás o čísle pojištění a názvu pojišťovny 

Pokud byl pojištěný převážen do ČR, vyjádření lékaře o nutnosti speciální přepravy máme obvykle od naší asistenční společnosti. Nic dalšího od vás pravděpodobně nebudeme potřebovat.  

U letů si můžete sami ověřit zde, jestli máte nárok na odškodnění. Následně nám prosím dodejte příslušný formulář. 

Pokud jste na cestu ze závažných důvodů ani neodjeli, storno cesty nám nahlaste nejlépe online

Má-li zdravotní komplikace během cesty závažné dopady jako jsou trvalé následky úrazu nebo úmrtí, nahlaste nám takovou událost na příslušném formuláři.  

Škodu nahlaste některým z těchto způsobů: 

Co se stane po nahlášení škody

Po nahlášení (on-line, telefonicky, písemně): 

  • dostanete číslo pojistné události 
  • vyžádáme si od vás případné chybějící doklady 
  • zaplatíme vám plnění, na které máte nárok:
    • na váš účet nebo jiný vámi určený účet 
    • za vás lékařskému zařízení (v případě, že jste lékaři neplatili sami) nebo poškozenému (v případě, že jste v zahraničí způsobili škodu).

To vše proběhne obvykle do pár dnů. Do 3 měsíců musíme celou událost uzavřít, proto se vám budeme připomínat, pokud nám od vás něco bude chybět. 

Jak doplnit již nahlášenou škodu nebo zjistit její stav

Po nahlášení škody jste od nás dostali potvrzení a číslo škody. Nejjednodušší způsob, jak zjistit stav škody nebo dodat jakékoli další doklady, je online:

Zjistit stav škody

Doplnit dokumenty

Můžete se spolehnout, že když nám něco k vyřešení škody chybí, budeme vás kontaktovat.

A lze také volat na naši zákaznickou linku 957 105 105 

Co dělat, když se chci pojistit na vysokohorskou turistiku?

Tak to jste u nás správně. Již v základním cestovním pojištění vás pojistíme na turistiku do 3 000 m n. m. Pokud si rozšíříte pojištění opřipojištění Aktivní sporty, pojistíme vás až do 5 000 m n. m. a na via ferraty do obtížnosti C. Aby pojištění platilo, choďte ale po značených cestách.

Chci pojistit

Co dělat, když se chci pojistit na lyže?

Běžné sporty, jako je fotbal, cyklistika nebo bruslení, máte pojištěné automaticky v rámci základního cestovního pojištěníZe zimních sportů do základní sazby patří sáňkování, lyžování a snowboarding. Pojištění pro tyto činnosti platí však jen pro pohyb na vyznačených trasách (to znamená na vyznačených a pro veřejnost otevřených sjezdovkách, tratích a přístupových cestách k nim). Pokud si chcete u Kooperativy sjednat pojištění například i při jízdě na U-rampě a ve skateparku, při kitingu a také jízdě na sněžném skútru, je nutné si připojistit Aktivní sporty. Freeride není možné pojistit. 

Doporučujeme pojistit si i odpovědnost za škody

Určitě doporučujeme pojistit si i odpovědnost za škody, které způsobíte třetím stranám. Například když srazíte jiného lyžaře na sjezdovce nebo se vám přihodí podobné nechtěné karamboly. V takové situaci nabízíme hrazení škody až ve výši 5 mil. Kč.

Jedete lyžovat za hranice?

Pro lyžování v České republice toto pojištění nepotřebujete a nelze ho ani sjednat. U nás totiž máte ošetření a léčebné výlohy hrazené ze zdravotního pojištění. Pokud za zimními sporty cestujete do zahraničí, doporučujeme sjednat si cestovní pojištění. Jde to i online, jednoduše a rychle. Pojištěni jste ihned po odeslání platby. Za léčebné výlohy v zahraničí zaplatíme až 100 mil. Kč a zásah horské služby hradíme s limitem až do výše 1 mil. Kč.

Cestujete autem?

Pokud cestujete na hory autem, doporučujeme i připojištění HOLIDAY – službu pro motoristy, která v případě poruchy nebo nehody vozidla, případně neschopnosti řidiče dále řídit zajistí spoustu užitečných věcí. Např.:

  • příjezd a práce mechanika po dobu 60 min zdarma
  • ubytování v hotelu pro řidiče i spolucestující (pokud je reálná šance opravy vozidla do 48 h)
  • odtah vozidla do autoservisu (do vzdálenosti 50 km)
  • odtah vozidla  do místa bydliště či autoservisu v místě bydliště do vzdálenosti 3 000 km (nepodaří-li se opravit vozidlo do 48 h)
  • zapůjčení náhradního vozidla na 5 dní zdarma
  • přeprava z místa výskytu nepojízdného vozidla do autoservisu nebo do místa ubytování, příp. na nádraží nebo letiště
  • zajištění náhradního řidiče na cestu zpět do místa bydliště
  • telefonické tlumočení při jednání s policií nebo v autoservisu
  • zprostředkování finanční hotovosti v případě nouze
  • úschova nepojízdného vozidla na střeženém parkovišti až na 7 dní 

Přejeme prašan, sluníčko a žádné lyžařské karamboly.

Chci pojistit

Co dělat, když chci pojistit v těhotenství?

I v těhotenství si můžete sjednat běžné cestovní pojištění, na které jste zvyklá, a to do 10 týdnů před předpokládaným termínem porodu. Bez omezení uhradíme náklady na lékařské ošetření při neočekávaných komplikacích, kdy je ohrožen život matky, plodu nebo předčasně narozeného dítěte.

Zahraniční cesty nejsou v rizikovém a pokročilém stadiu těhotenství doporučovány, v těchto případech proto nelze cestovní pojištění sjednat.

Formulář sjednání cestovního pojištění vás provede krok za krokem všemi možnostmi. Snadno a rychle si můžete kromě běžného cestovního pojištění léčebných výloh pojistit například krádež zavazadel, sportovní vybavení, pojištění storna zájezdusjednat pojištění auta do zahraničí nebo si krátkodobě pojistit domácnost po dobu nepřítomnosti.

Chci pojistit

4.3 / 5
Hodnotilo 916 klientů

Naši klienti hodnotili svoji spokojenost s cestovním pojištěním na základě řešení škody 

Rádi vám poradíme nebo pomůžeme sjednat pojištění