Řešení škody
Před blížící se kalamitou
Zjistěte, jak postupovat, když se na Vás blíží extrémní počasí.
Po proběhlé kalamitě
Zjistěte, jak postupovat, pokud Vás zasáhlo extrémní počasí.
Časté dotazy
Nemám kde uchovat zničené věci. Co mám dělat?
Pokud nemáte možnost věci uchovat do příjezdu našeho technika, vše dobře nafoťte (viz náš popis zde) a můžete věci zlikvidovat. Co podléhá rychlé zkáze vyhoďte samozřejmě hned, nezapomeňte to jen přidat na soupis všech škod.
Jak dlouho mám zničené věci uchovávat? Kdy přijdete na prohlídku?
O nutnosti prohlídky vás budeme informovat co nejdříve od nahlášení. Vzhledem k počtu škod prosíme o strpení. Zničené věci uchovejte po dobu 5 dnů od nahlášení. Pokud nelze věci tak dlouho uchovat, vše dobře nafoťte. Chápeme, že je musíte vyhodit.
Potřebuji peníze co nejdřív, jak požádat o zálohu?
O zálohu je možné požádat kdykoliv po oznámení pojistné události, a to vložením žádosti do spisu přes Stav škody, telefonicky na infolince, příp. osobně na nejbližší pobočce.
Jak můžu urychlit vyřízení škody?
Ideální je škodu nahlásit online co nejdříve, i když ještě nemáte všechny podklady. Podklady (kalkulace, faktury, fotky) můžete nejsnadněji a rychle vkládat k nahlášené škodě ve Stavu škody.
Vždy potřebujeme soupis poškozených věcí a staveb (včetně rozměrů zasažených místností), orientační odhad škody a doklady, které máte. Ujistěte se také, že jste nám při nahlášení dali správné kontakty na vás. A nezapomeňte na číslo účtu, kam vám máme poslat peníze.
Jak doložit výši škody, když si vše uděláme sami nebo s pomocí příbuzných, sousedů?
Pokud následky škody zvládnete odstranit bez placených oprav odborníků (např. si sami uklidíte, vymalujete, zakoupíte nové vybavení), vypočítáme výši plnění podle informací od vás. Proto potřebujeme kromě soupisu všech poškozených věcí a staveb i informaci, že nebudete dokládat nabídky s kalkulacemi dodavatelů ani faktury za opravu.
Zaplatíte mi kromě zničených věcí i další výdaje? Např. vyčištění studny?
Ano, je možné, že zaplatíme i úklidové práce, vystěhování věcí, náhradní ubytování, apod. Vždy je ale rozhodující rozsah pojištění, který máte sjednaný.
Nemám ani doklady, stala se mi velká škoda.
Vaše pojištění najdeme i podle jména a rodného čísla toho, kdo pojištění uzavřel. Škodu můžete nahlásit i bez čísla pojistné smlouvy, online hlášení vás povede.
Co dělat s autem, které bylo zcela zatopeno nebo zavaleno bahnem?
Kontaktujte naši asistenční službu a ověřte si, zda máte nárok na odtah vozidla zdarma z pojištění. Zcela zatopené vozidlo bude pravděpodobně neopravitelné. Náš technik vás bude kontaktovat a vše vám vysvětlí.
Potřebuju odstranit spadlé stromy, jsem u vás pojištěný, škodu nemám, ale v pojištění mám zachraňovací náklady. Jak postupovat?
Nahlaste škodu nejlépe online a sledujte pokyny, které vám k ní budeme dávat. Podle konkrétní situace a vaší smlouvy vám dáme přesné instrukce.
Nemám možnost nafotit, mám začít odklízet a odstraňovat škodu. Co mám dělat? Zajistíte někoho, kdo zdokumentuje?
Nafocení škody je velmi důležité a může nahradit prohlídku naším technikem. Proto poproste sousedy, známé apod. Pokud nedostaneme aspoň základní informace (včetně fotek), prodlouží to výplatu správné částky. Uchovejte poškozené věci aspoň 5 dní, pokud je to možné. Chápeme, že déle to často nejde, proto se aspoň bez fotek neobejdeme.
Musím řešit hlášení škody na vozidle hned?
Je dobré nahlásit všechny škody co nejdříve je to pro vás možné. Dejte nám prosím vědět i škodu na vozidle, které právě nevyužíváte, nebo na chatě, kam začnete jezdit zase až na jaře. Je vhodné učinit vše proto, aby nedošlo k šíření škody (např. aby do vozidla nepršelo nebo nebylo znovu zaplaveno).
Vozidlo mi uplavalo a následně bylo nalezeno.
Co nejdříve pořiďte vlastní fotodokumentaci vozidla. Vyfoťte vodu ve vozidle detailně (voda v interiéru vozidla, voda ve světlech vozidla apod). Nahlaste nám škodu a připojte tuto vlastní fotodokumentaci vozidla.
Vozidlo mi uplavalo a nebylo nalezeno.
V případě, že vozidlo uplavalo a nebylo nalezeno, budeme potřebovat dokumenty k vozidlu, doklad o vyřazení vozidla z provozu a protokol od policie. Klíčky od vozidla a originály dokumentů k vozidlu si uschovejte, v průběhu likvidace je od Vás budeme vyžadovat.
Majetek mi uplaval.
V případě, že majetek odnese voda, budeme od vás potřebovat stejné podklady, jako u poškozeného či zničeného majetku. Tedy soupis uplavaných věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození (formulář), nabývací doklady, popřípadě fotky z doby před škodou.
Jak rychle dostanu peníze za škodu?
Děláme vše pro to, abychom i v současné situaci řešili škody co nejrychleji. Pokud nutně potřebujete zálohu, je možné o ni požádat. Jinak vás budeme kontaktovat co nejdříve my. Vzhledem k počtu škod prosíme o strpení.