Zpráva o společenské odpovědnosti a udržitelnosti 2021

Zpráva o společenské odpovědnosti a udržitelnosti 2021

O pojištění

Pojišťovna Kooperativa podniká na českém trhu již více než tři desetiletí a nabízí všechny standardní druhy pojištění pro občany, drobné firmy i velké podniky. Je součástí Vienna Insurance Group, přední pojišťovací skupiny ve střední a východní Evropě, obsluhuje přes 2,5 mil. klientů a zaměstnává téměř 4 000 osob.

Stakeholders‘ dialogue

Pro validaci naší CSR strategie a s cílem, aby reflektovala aktuální situaci v oblasti udržitelnosti, stejně jako ve společnosti, jsme ve spolupráci se zkušenými konzultanty uskutečnili kompletní stakeholders’ dialogue.

Marin Diviš Úvodní slovo Martina Diviše
1
STRATEGIE SPOLEČENSKÉ ODPOVĚDNOSTI A UDRŽITELNÉHO PODNIKÁNÍ
Společenská odpovědnost je nedílnou součástí dlouhodobé strategie firmy. Naší ambicí, kterou s každým rokem plníme, je přinášet pozitivní změnu všude tam, kde je to možné. Soustředíme se zejména na aktivity, které mají dopad na naše zaměstnance, klienty i širokou veřejnost.
Díky důvěře našich klientů i spolupracovníků působíme na trhu jako stabilní česká pojišťovna již více než 30 let. Pojišťovna je z podstaty svého podnikání odpovědným subjektem, neboť principem pojištění je právě pomoc v nouzi, solidarita v těžkých životních situacích, vzájemná důvěra a odpovědnost. Součástí naší filozofie je tak investovat do prospěšných iniciativ a do produktů nebo služeb a promítat do nich principy odpovědnosti a udržitelnosti. Důležitost připisujeme společenskému dopadu, který lze ověřit a měřit.
Filantropie Rozmanitost a flexibilita ve vztahu k zaměstnancům Ekologie a udržitelnost Prevence a odpovědné podnikání
Strategie CSR
Dlouhodobým cílem je pro nás naplňovat vizi CSR na způsob byznys modelu a co největší množství významných procesů pojišťovny nastavit tak, aby odpovídaly společensky odpovědnému chování.
více informací
Stakeholders' dialog
V roce 2021 jsme realizovali stakeholders‘ dialogue v souladu se standardem GRI 2021. Pro udržitelný rozvoj našeho podnikání je klíčové znát potřeby a očekávaní všech zainteresovaných stran Kooperativy, které jsou s námi v obchodním, pracovním nebo jiném profesním vztahu.
více informací
Etický kodex
Respektujeme etická pravidla, abychom udržovali zdravou rovnováhu mezi vnitřním a vnějším světem naší firmy. Pro tento účel byl vytvořen soubor pravidel etického chování naší firmy.
Etický kodex

Spolupráce s asociacemi

*stav k 30. 6. 2022

Cíle udržitelného rozvoje OSN (SDGs)

Stejně jako celý koncern VIG vycházíme z Cílů udržitelného rozvoje SDGs, přijatých na Summitu OSN v září 2015, a také z Principů udržitelného rozvoje v pojišťovnictví.

www.osn.cz/osn/hlavni‐temata/sdgs/

2
PREVENCE A ODPOVĚDNÉ PODNIKÁNÍ

→ Pojištění majetku

prevence následků živelních událostí

→ Bezpečnost na silnicích

Platforma VIZE 0 a další

→ Podpora start-upů

Prevence
Prevence představuje východisko naší strategické CSR pyramidy, na které stojí veškeré další aktivity. Prevenci chápeme jako předcházení nepříznivým situacím ve všech oblastech pojištění – pojištění majetku a odpovědnosti, pojištění osob a pojištění aut, ale i jinde.
I v roce 2021 byla vlajkovou lodí v oblasti prevence Platforma VIZE 0, která si klade za cíl nula obětí a vážně zraněných na českých silnicích. Dále jsme se intenzivně věnovali telematice, tj. technologii umožňující vyhodnotit chování řidiče na silnici a posléze mu poskytnout zpětnou vazbu. Naše testování a vyhodnocování dat potvrdilo, že implementace telematických prvků do pojištění má potenciál výrazně snížit nehodovost zejména u mladých řidičů.
Platforma VIZE 0
Nadace Kooperativy založila v roce 2018 Platformu VIZE 0 fungující jako nekomerční společenství subjektů, které se vzájemně podporují, koordinují projekty, sdílí informace a zkušenosti. Cílem této platformy je dosáhnout systémových a koncepčních změn v oblasti dopravní bezpečnosti.
Mladí a začínající řidiči
Cyklisté a motocyklisté
Senioři
Neriskuj krk
Další projekty
Medializace klíčových témat dopravní bezpečnosti
MLADÍ A ZAČÍNAJÍCÍ ŘIDIČI
I v roce 2021 jsme podpořili řadu projektů týkajících se jedné z nejrizikovějších skupin v dopravním provozu - mladých a začínajících řidičů.
CYKLISTÉ A MOTOCKLISTÉ
Podporujeme projekty zaměřující se na ohroženou skupinu cyklistů a motocyklistů.
SENIOŘI
Přispíváme k vyšší bezpečnosti řidičů nad 60 let. Nabízíme jim kurzy bezpečné jízdy, ale i hravé divadelní přednášky.
NERISKUJ KRK
Neriskujeme krk. Šíříme povědomí o opěrkovém syndromu, jeho včasné diagnostice a vhodné léčbě.
DALŠÍ PROJEKTY
Edukujeme řidiče záchranáře. Snažíme se o zvyšování bezpečnosti prostřednictvím úprav dopravního značení.
MEDIALIZACE KLÍČOVÝCH TÉMAT DOPRAVNÍ BEZPEČNOSTI
Podílíme se na intenzivní komunikaci a medializaci klíčových témat dopravní bezpečnosti.
Získaná ocenění a další spolupráce
AUSTRIAN BUSINESS CIRCLE
V listopadu jsme se zúčastnili s příspěvkem „Green Insurance“ setkání Austrian Business Circle. Setkání pořádala organizace Advantage Austria, která podporuje obchodní subjekty pod záštitou Rakouské hospodářské komory. Sdílením příkladů dobré praxe jsme se tak nejen podělili o naše zkušenosti z oblasti udržitelnosti v pojišťovnictví, ale rovněž získali zajímavé vhledy do pojetí udržitelnosti v jiných oblastech podnikání.
ASOCIACE ZÁCHRANNÝ KRUH
Asociace Záchranný kruh přináší preventivně vzdělávací projekty, které mohou zachránit život.
METEOVAROVÁNÍ
Našim klientům zdarma nabízíme službu Meteovarování. Ta umí dle lokality pojištěného majetku určit riziko nepříznivého počasí, představuje tak prevenci následků živelních událostí.
V roce 2021 získala Kooperativa v anketě Hospodářských novin Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna druhé místo v kategorii Nejlepší životní pojišťovna a třetí místo v kategorii Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna. V soutěži se umisťují banky a pojišťovny, které dokážou klientům nabídnout nejvýhodnější produkty a služby, kvalitně s nimi komunikují, jsou pro ně dostupné a vykazují dobré hospodářské výsledky. Projekt podporuje rozvoj bankovního a pojišťovacího sektoru a poskytuje veřejnosti ucelený obraz o finančním trhu, pomocí jehož se lépe orientuje v nabízených produktech a službách.
20. ročník prestižní ankety Banka roku přinesl Kooperativě titul Mastercard Pojišťovna roku 2021.
„Ocenění pojišťovna roku 2021 mě velmi těší. Navíc v roce, kdy se opět potvrdilo, jak důležitou pozici pojišťovny ve společnosti zastávají. Po ničivém tornádu a krupobití, které postihlo zejména jižní Moravu, okamžitě zaktivizovaly své týmy a začaly s úhradou škod. Doposud pak klientům vyplatily několik miliard korun na obnovu jejich majetku. Poděkování, i toto ocenění, tedy patří všem kolegyním a kolegům, kteří se na péči o naše klienty podílejí,“ vyzdvihl Martin Diviš, předseda představenstva Kooperativy.
Odpovědné podnikání
Odpovědnost v podnikání pro nás znamená transparentnost vůči všem stakeholderům, etické jednání podmíněné etickým kodexem a investice do příležitostí, které jsou efektivní nejen finančně, ale i z perspektivy sociální a environmentální.
Podpora sociálního podnikání
Snažíme se dlouhodobě podporovat sociální podnikání, a to zejména zadáváním maximálního množství firemních zakázek firmám, které jsou odpovědné, například zaměstnáváním lidí s hendikepem. To děláme buďto přímou spoluprací na různých projektech, případně v rámci dodavatelského řetězce, kde se snažíme využít co nejvíce firem s náhradním plněním.
Kavárna Mezi řádky
V říjnu jsme v Centrále v Karlíně nově otevřeli kavárnu Mezi řádky, provozovanou skupinou Etincelle (skupina sociálních podniků, která pomáhá lidem se zdravotním postižením uplatnit se na pracovním trhu). Naši baristé jsou lidé s mentálním nebo kombinovaným postižením, kteří se chtějí zapojit do pracovního procesu a ukazují nám, že jsou prospěšní sobě i ostatním. Denně se tak u nás v kavárně propojuje svět lidí zdravých a lidí s různými omezeními. V kavárně, která je přístupná nejen zaměstnancům, ale i veřejnosti, nabízí Mezi řádky výbornou kávu z vlastní pražírny, slané a sladké pečivo z řemeslné pekárny a dezerty od mistra cukráře.
fotografie z kavárny
Náhradní plnění
Jako zaměstnavatel, který ctí diverzitu, neustále vyhledáváme příležitosti, jak nabídnout pracovní uplatnění všem bez rozdílu – tedy i lidem se zdravotním postižením nebo určitým znevýhodněním. Sekundárně tak činíme i díky spolupráci formou náhradního plnění se sociálními podniky, které zaměstnávají osoby se zdravotními postiženími. Loni jsme takto spolupracovali s 30 společnostmi po celému Česku.
Udržitelná konference
Není nám lhostejný osud naší planety, proto jsme se v roce 2021 stali hlavním zeleným partnerem Udržitelné konference. Propojení udržitelnosti byznysu a startupů je způsob, jak můžeme podpořit ekologické chování a aktivity zaměřené na snížení uhlíkové stopy.
První konference 6.5.2021 byla zaměřena na obecný vhled do problematiky klimatické změny a představení zajímavých startupů, čísel a řešení technologických firem.
více informací
Druhá konference 25.11.2021 byla zaměřena na oblast třídění odpadu a recyklaci a zavedené firmy i start-upy představily, jak snížit produkci všeho nadbytečného.
více informací
Napád roku
V roce 2021 jsme se stali partnerem soutěže Nápad roku, která pomáhá nápadům růst.

Jen 30 sekund stačí českému přístroji Aireen k tomu, aby naskenováním oční sítnice provedl podrobnou diagnózu pacienta. Tým Jana Hlaváčka díky němu zvítězil v letošním ročníku soutěže Vodafone Nápad roku, kterého se zúčastnilo přes 140 inovativních projektů z Česka a Slovenska.

V rámci slavnostního vyhlášení 14. ročníku ocenila porota začínající podnikatele, inovátory a firmy s nejlepšími nápady, které mají potenciál změnit svět. Celkové první místo a ocenění Profinit pro technologický startup roku získal Jan Hlaváček s diagnostickým prostředkem Aireen pro neinvazivní, bezbolestné a rychlé odhalování chronických diagnóz. Umožňuje tak včasný záchyt nemocí již během prvotního kontaktu s lékařem. Aireen již úspěšně používá několik odborných pracovišť.

Projekt Aireen rovněž získal i speciální cenu Kooperativy.
Rok 2021 patřil jako již pravidelně odborným setkáním Inno Days. V prvním pololetí jsme se dozvěděli od odborníků, jak se chránit v naší branži. Tématem totiž byla prevence podvodů v pojišťovnictví v 21. století. Na konci roku se konalo již celkem páté Inno Days na téma, které se ať už přímo či nepřímo dotýká nás všech. Elektromobilita, respektive konkrétně elektromobily vs. vozy s pohonem z fosilních paliv po významném termínu pro automotive a tím je rok 2035.
INNO DAYS: PODVODY V POJIŠŤOVNICTVÍ 21. STOLETÍ
více informací
INNO DAYS: ELEKTROMOBILY 2035
více informací
3

EKOLOGIE A UDRŽITELNOST

→ 70 % Klientů

souhlasilo s elektronickou komunikací

→ 183 hodin

cest do práce na Rekolech

Když mluvíme o udržitelnosti, nemyslíme tím jenom udržitelnost přírodních zdrojů a vliv na životní prostředí, ale dlouhodobě se zaměřujeme také na hodnoty udržitelnosti, jako jsou férovost, transparentnost a soulad s podmínkami evropského i domácího regulátora.

Ekologie

Ačkoli nejsme výrobní firmou, která by přímo poškozovala životní prostředí svojí činností, je pro nás důležitý vliv na naše okolí a dlouhodobě se snažíme o minimalizování negativního vlivu ať už provozem budov, vozidel, či činností našich zaměstnanců. Snažíme se hledat udržitelná ekologická řešení v mnoha oblastech, zejména se soustředíme na ekologický management našich budov, nakládání s IT technikou, ale i využívání povodňových map při pojišťování majetku či používání elektronické komunikace namísto papírové v maximální možné míře.
Uhlíková stopa
Do práce na kolech
Uhlíková stopa
Již od roku 2018 si necháváme měřit uhlíkovou stopu, která kvantifikuje dopad lidské činnosti na životní prostředí a klimatické změny. V budoucnu se chceme zaměřit na redukci spotřeby paliv a elektrické energie. Kooperativa v současné době soustavně rozšiřuje a obnovuje flotilu elektromobilů a hybridních vozidel.
2018: 2 elektromobily, 2 vozidla s hybridním pohonem
2019: 2 elektromobily, 7 vozidel s hybridním pohonem
2020: 5 elektromobilů, 8 vozidel s hybridním pohonem
2021: 6 elektromobilů, 9 vozidel s hybridním pohonem
V roce 2021 Kooperativa vyprodukovala 11 561 t CO2e*
Rozdělení do jednotlivých kategorií

Kategorie 1 1 883 t CO2e 16 %
(přímé emise a propady skleníkových plynů):

Kategorie 2 5 463 t CO2e 47 %
(nepřímé emise z odebírané energie):

Kategorie 3 2 848 t CO2e 25 %
(nepřímé emise související s dopravou):

Kategorie 4 1 367 t CO2e 12 %
(nepřímé emise související s produkty a službami využívanými firmou):

*Emisní faktor = konstanta přepočítávající jednotky spotřeby na emise skleníkových plynů.

Výpočet uhlíkové stopy firmy byl proveden v souladu s technickou normou ČSN EN ISO 14064-1 a mezinárodním standardem GHG Protocol.

Vliv našich aktivit na produkci CO2
Do práce na kolech
Zelení nejsme jen podle loga, ale také se hlásíme k „zeleným“ řešením týkajících se dopravy. I v roce 2021 měli zaměstnanci možnost zdarma využívat Rekola pro soukromé cesty. Kromě Prahy bylo možné Rekola využívat zdarma i v Brně, Olomouci a Českých Budějovicích.

Celkem se uskutečnilo 1 480 jízd

Elektronika
Třídění odpadu
Remobil
Elektronika
V roce 2021 jsme darovali školám, neziskovým organizacím, dětským domovům, nadacím či samoživitelům 306 ks vyřazené, ale stále funkční IT techniky. Většinou se jednalo o odpisy po 5 letech používání. Jednalo se konkrétně o 125 osobních počítačů a 181 LCD obrazovek. Naši IT technici navíc přidávali uživatelům i klávesnice a myši, aby nemuseli řešit další výdaje a mohli techniku využívat ihned jako například rodiny samoživitelů při online výuce.
Třídění odpadu
V Centrále pokračujeme v intenzivní eliminaci směsného odpadu. Třídění do 92 velkokapacitních košů jsme podpořili tím, že jsme v průběhu roku snížili množství košů na směsný odpad o 80 % . Množství vytříděného odpadu tak přirozeně stouplo.

Ke konci roku jsme ve třídění podpořili velké budovy v regionech, které dostaly 39 velkokapacitních košů na třídění odpadu. V tomto trendu budeme pokračovat i v budoucnu, abychom eliminovali množství vyprodukovaného směsného odpadu na minimum.
ukázky kampaně
Remobil
Spojili jsme se s neziskovou organizací Remobil, která pomáhá sbírat staré a nepotřebné mobily od firem, obcí, škol, prostě všude, kde je to možné. Jak vše funguje se můžete podívat na tomto videu. Ve vybraných pobočkách a v Centrále Kooperativy jsme umístili sběrné nádoby, kam tyto nepotřebné mobily mohli zaměstnanci i naši klienti od 1. 2. do 31. 3. 2021 odevzdat. Navíc za každý vyřazený přístroj přispívá Remobil 10 Kč Jedličkovu ústavu a školám. Nadace Kooperativy nezůstala pozadu a částku z kooperativní sbírky zdvojnásobila.
výsledky sbírky nepotřebných mobilů 2021

Udržitelnost

Udržitelnost z našeho pohledu nesouvisí zdaleka jen s životním prostředím nebo proměnami danými klimatickou krizí. Environmentální kontext vnímáme v oblasti produktů, vzdělávání zaměstnanců či skrze osvětu vůči klientům. O  udržitelnost usilujeme také v oblasti financí, investic a naší komunikace s klienty. Pečlivě se zabýváme všemi nařízeními, sledujeme aktuální vývoj v legislativě a naplňujeme veškeré požadavky.

Udržitelné finance a investice

V roce 2021 jsme v souladu s nařízením EU 2019/2088 publikovali na našem webu informace týkající se udržitelnosti v oblasti finančních služeb, které pravidelně aktualizujeme dle stávající legislativy. Dlouhodobě se Kooperativa řídí Investiční a rizikovou strategií VIG, která definuje možnosti investování vč. ekologických a morálních aspektů daných investic.
Dále najdete, jaké procento pojistného z neživotního pojištění získáváme z pojišťovacích služeb, které mohou být takto užitečné. Takovéto pojistné označujeme jako způsobilé pro taxonomii podle nařízení EU 2020/852, tzv. taxonomie.
více informací
Také způsob, jakým Kooperativa zachází se svým majetkem, může ovlivnit životní prostředí. Dále uvádíme informace o tom, jaká část aktiv Kooperativy by mohla přispět k adaptaci na změnu klimatu nebo zmírňování této změny. Taková aktiva označujeme jako způsobilá pro taxonomii podle nařízení EU 2020/852, tzv. taxonomie.
více informací
Zelený produkt
Při tvorbě nového produktu životního pojištění FLEXI 21 jsme mysleli i na udržitelnost našich finančních služeb. V rámci investiční varianty pojištění je možné investovat do zelených fondů ERSTE RESPONSIBLE BOND nebo ERSTE WWF STOCK ENVIRONMENT, dle čl. 8 a 9 nařízení EU 2019/2088. Naši zákazníci si tak mohou vybrat způsob investování, který je šetrný k životnímu prostředí a férovým společenským vztahům, nebo dokonce přímo přispívá k jejich ochraně.
Upomínací komunikace
Kombinace interních kroků upomínání klienta na to, že je v prodlení s platbou pojistného a vymáhání, které řeší splátku dluhu je v Kooperativě nastavena unikátním způsobem s důrazem na proklientský přístup. Klíčové je poskytnout klientovi službu pravidelného připomenutí platby pro něj nejvhodnější formou tak, aby pojistná smlouva nezanikla pro neplacení, a klient zůstával, ideálně spokojeným zákazníkem.
více informací
4

ROZMANITOST A FLEXIBILITA VE VZTAHU K ZAMĚSTNANCŮM

Rovné příležitosti pro všechny a férové chování ke všem zaměstnancům a zaměstnankyním jsou alfou a omegou naší HR filozofie.
Ať už je doba jakkoli náročná, soustředíme se v první řadě na to, abychom byli zaměstnavatelem, který důsledně ctí všechny aspekty diverzity a prokazuje to ve svém každodenním fungování. Snažíme se dostát ambici patřit mezi vyhledávané zaměstnavatele a zároveň být společností, která se může pyšnit loajalitou svých zaměstnanců a zaměstnankyň ve všech věkových kategoriích.

Také v roce 2021 jsme dbali na to, abychom svým lidem nabízeli co nejširší nabídku flexibilního uspořádání práce a zároveň mysleli na psychické i fyzické zdraví a životní styl kolegů a kolegyň. Ačkoli většina příležitostí ke vzdělávání a rozvoji - profesnímu i v oblasti měkkých dovedností - byla i nadále dostupná převážně v on-line prostředí, jejich nabídku jsme neustále aktualizovali.

Rozmanitost

Účastníme se diskusí v různém formátu k tématům jako diverzita, vyvážené zastoupení žen a mužů v různých úrovních řízení, age management, zaměstnávání osob se zdravotním postižením nebo znevýhodněním a dalším.
Loajalita
Diverzita
Vzdělání
Rodiče
Noví zaměstnanci a fluktuace
Lidé se znevýhodněním
Loajalita
Vážíme si toho, že naši zaměstnanci s námi spojují svou kariéru a profesně s námi rostou. Nebýt jich a jejich loajality, zdaleka bychom nebyli jako společnost tak úspěšní.
ZAMĚSTNANCI PODLE POČTU LET VE SPOLEČNOSTI
Loajalita je jednou z našich hlavních charakteristik a my jsme na to hrdí.
Diverzita

Mezi zaměstnanci ve všech profesních úrovních převažují ženy, na nejvyšších pozicích je více mužů.

Téměř 4 % zaměstnanců využívají zkrácené pracovní úvazky.

ZASTOUPENÍ NA ŘÍDÍCÍCH POZICÍCH
VĚKOVÁ STRUKTURA
Vzdělání
Struktura dosaženého vzdělání našich zaměstnanců souvisí s povahou vykonávané práce - na pozicích klientských a pojišťovacích poradců, kde převažují ženy, není podmínkou vysokoškolské vzdělání.
STRUKTURA DOSAŽENÉHO VZDĚLÁNÍ
Vzdělávání a rozvoji dovedností našich zaměstnanců věnujeme velkou pozornost.
Mateřská a rodičovská dovolená

Celkem je na MD/RD 299 kolegyň a 2 kolegové.

Průměrně se z MD/RD do zaměstnání vrací 4 rodiče měsíčně.

Rodiče samoživitelé

Také v roce 2021 měli rodiče samoživitelé možnost zažádat o počítač k využití dětmi nejen při on-line výuce. I díky jejich zpětné vazbě došlo k revizi benefitního systému a rozšíření počtu free days.

Noví zaměstnanci

V průběhu roku 2021 do společnosti nastoupilo 452 nových kolegyň a kolegů.

Fluktuace

Míra fluktuace v roce 2021 klesla na 12,55 % oproti úrovni 14,37 % v předchozím roce.

Stejně jako loni šlo převážně o fluktuaci dobrovolnou.

Lidé se znevýhodněním
Neustále vyhledáváme příležitosti, jak být vyhledávaným zaměstnavatelem pro všechny, tedy nabídnout uplatnění i lidem se zdravotním hendikepem nebo znevýhodněním. Nad rámec široké škály benefitů pro všechny zaměstnance dostávají kolegové a kolegyně se zdravotním postižením navýšenou podporu na pobyty v ozdravných zařízeních, preventivní prohlídky a rehabilitace, nebo na kompenzační pomůcky.
K NAŠIM ZAMĚSTNANCŮM PATŘÍ

101 zaměstnanců po vzniku nároku na starobní důchod.

93 zaměstnanců se zdravotním postižením.

280 zaměstnanců na DPP/DPČ.

Podporujeme

Klub manažerek
Podporujeme manažerky a zaměstnankyně s manažerským potenciálem. Pořádáme společná setkání, na kterých diskutujeme dění v Kooperativě, díky volnočasovým aktivitám pak upevňujeme i společné vztahy.
Více
Klub SEN
Zůstáváme v pravidelném kontaktu se stovkami bývalých kolegů a kolegyň i po jejich odchodu do penze. Organizujeme pro ně společná setkání, na kterých informujeme o novinkách v pojišťovně a užíváme si společný kulturní program.
Více
Někde tam jste - rodiče na rodičovské a mateřské dovolené
Díky sociálním sítím jsme ve spojení i s rodiči, kteří aktuálně tráví čas péčí o své ratolesti, ale vítají aktuality ze života pojišťovny. Ty se k nim dostávají prostřednictvím uzavřené facebookové skupiny, kterou jsme pro ně založili.

Flexibilita

Dbáme na to, aby všichni naši zaměstnanci mohli podle svých preferencí využívat co nejširší škálu možností pro slaďování svého profesního a osobního života. Nezapomínáme ani na to, aby se mohli vzdělávat v oblastech, které potřebují ke své práci, nebo je zajímají. Pravidelně proto aktualizujeme všechny příležitosti k profesnímu i osobnímu rozvoji, stejně jako nabídku vzdělávacích nástrojů.
FREE DAYS
Od poloviny roku 2021 mají zaměstnanci k dispozici 1 Care Day ročně určený k péči o nejbližší.
S platností od 1. 1. 2022 byl také navýšen počet Free Days ze tří
na pět ročně.
HOME OFFICE
V režimu práce z domova nebo střídavého režimu strávila rok 2021 většina zaměstnanců a zaměstnankyň.
DEN PRO LEPŠÍ ŽIVOT
505 kolegů a kolegyň
věnovalo jeden pracovní den - Den pro lepší život - neziskové organizaci nebo veřejně prospěšné iniciativě.

VZDĚLÁVÁNÍ, COMPLIANCE ŠKOLENÍ

Na rozvoj zaměstnanců dbáme za všech okolností. Soustředili jsme se nejen na jejich odborné kompetence, ale i byznysové dovednosti a zvládnutí práce v režimu práce z domova, kterou často mnozí zaměstnanci a zaměstnankyně kombinovali s distančním vzděláváním svých dětí. Nabídli jsme jim i kurzy rozvíjející jejich digitální gramotnost s důrazem na kyberbezpečnost, ochranu dat a bezpečnou komunikaci a sdílení informací. Vzdělávání probíhalo ve všech formátech on-line i naživo.

Dne 1. ledna 2021 byl spuštěn nový kurz připravený Odborem compliance s názvem Aby nebyl průšvih – jak nedostat sebe a firmu do potíží. Jaké důsledky může mít rozhodnutí, které uděláme, nebo které naopak neuděláme? Na tuto otázku odpovídal právě zmíněný kurz. Zaměstnanci se seznámili s tématy korupce, nahlašování trestné činnosti (whistleblowing) a podvodného jednání, mezinárodními sankcemi nebo hospodářskou kriminalitou a soutěžním právem. Zaměstnanec je jednotlivými tématy proveden prostřednictvím praktických modelových situací, kdy si na vlastní kůži může vyzkoušet, jaké je to přijmout rozhodnutí z pozice člena představenstva, zaměstnance marketingu nebo zaměstnance odpovídajícího za veřejné zakázky.

Péče o zaměstnance

Po celý rok jsme pamatovali na zvýšenou míru stresu, které řada z kolegů a kolegyň čelila, a na psychické zdraví. Mezi nejvíce sledovaná témata patřila ta usnadňující slaďování profesního a osobního života nebo zaměřená na duševní hygienu. Páteční rána patří dlouhodobě on-line lekcím jógy.
Online jóga

Každý zájemce o jógu - zkušený jogín i začátečník - může strávit páteční ráno on-line jógou s lektory ze studia YOGAME. Všechny lekce jsou dostupné také ze záznamu v on-line knihovně. Průměrně se každé lekce účastní 20 kolegů a kolegyň.

Spolupráce s Nevypusť duši

Spolu s organizací Nevypusť duši jsme zorganizovali semináře on-line i naživo k aktuálním tématům duševního zdraví a psychické vyrovnanosti a všem zaměstnancům zpřístupnili praktické techniky psychohygieny, relaxační techniky i nástroje, jak rozpoznat syndrom vyhoření a jak s ním pracovat. Seminářů na téma duševní zdraví se zúčastnilo přes 200 zaměstnanců.

Covidový příspěvek

Všichni zaměstnanci, kteří se nechali očkovat proti onemocnění Covid-19, dostali mimořádný příspěvek ve výši 3 000 korun na svou kartu BenefitPlus k využití na další péči o zdraví.

5
FILANTROPIE
Nadace Kooperativy

Pomáháme vyrovnávat šance sociálně i zdravotně znevýhodněných a hledáme možnosti, jak těmto případům předcházet. Ať už se jedná o rodiče samoživitele, seniory či lidi s hendikepem, vždy se snažíme pomáhat dlouhodobě a smysluplně.

Úvod

Nadace pojišťovny Kooperativa je společensky odpovědný subjekt, jehož smyslem je investovat do veřejně prospěšných témat, a tím naplňovat svoje poslání. Vzhledem k tomu, že zřizovatelem Nadace je komerční subjekt, má její zřizovatel zájem na tom, aby strategické zacílení Nadace bylo v souladu s jeho byznysovými prioritami a aby se tyto cíle a priority vzájemně efektivně doplňovaly.

Nová nadační strategie, která byla přijata na začátku roku 2021, redefinuje zaměření Nadace a jejích aktivit tak, aby i nadále naplňovala důležité společenské úkoly, ale současně byla více propojena s byznysovými aktivitami zřizovatele a byly do ní jednoznačně promítnuty CSR principy Kooperativy.

Pilíře

S ohledem na CSR priority se Nadace nově soustředí na oblast prevence.

Prevence je pro pojišťovnu charakteristikou.

Prevence je vždy levnější a výhodnější než řešení důsledků rizikového chování nebo zanedbání preventivního přístupu. To přináší významný dopad na zlepšení kvality života a společnosti.

Prevence je klíčem k odpovědnému chování.

Prevence je důležitým činitelem pro určování nadační spolupráce s vybranými subjekty a souvisejících aktivit.

Prevence je klíčovým parametrem pro sledování dopadu veškerých nadačních aktivit.

Za účelem sladění cílů Nadace Kooperativy s principy společensky odpovědného podnikání pojišťovny Kooperativa jako jejího zřizovatele byly definovány 3 pilíře, které budou zastřešovat většinu nadačních činností: senioři a zdraví, inovace a životní prostředí.

Otevřené a uzavřené granty

Jako prostředek k efektivnímu naplňování stanovených cílů při spolupráci s neziskovými organizacemi, sledování dopadů investovaných prostředků a jejich aktivity, ale i jako podklad pro smysluplný reporting využíváme systém grantových řízení. Díky transparentním pravidlům můžeme sledovat a účinně vyhodnocovat výsledky a dopady průběžně.

Uzavřené grantové řízení využíváme u projektů většího rozsahu, dlouhodobějšího charakteru a pro strategické partnery. Umožňuje nám oslovit vymezený okruh potenciálních partnerů s nabídkou rámcově definované spolupráce. Otevřené grantové řízení je účinným způsobem pro oslovení široké skupiny subjektů, zejména pak při krátkodobé spolupráci a testování dosud neznámých subjektů. V roce 2021 proběhlo otevřené grantové řízení na téma „osamělost seniorů a mezigenerační propojení“. Pandemie představovala pro nejednoho z nás velkou zkoušku, pro seniory je pocit nejistoty a osamění každodenní realitou. V řízení bylo podpořeno 13 z 66 přijatých žádostí v celkové částce 1 004 800 Kč. Více informací na webu.

Tornádo na jižní Moravě

V polovině roku jsme začali spolupracovat s Nadací VIA provozující portál Darujme.cz. Díky tomu došlo ke zjednodušení zaměstnaneckých sbírek. Nyní lze darovat on-line, obratem získat potvrzení o daru, které je možné uplatnit v daňovém přiznání za daný rok, dostupná je i možnost zadat opakovaný dar.

Už první sbírka, kterou jsme prostřednictvím Darujme.cz uskutečnili ukázala, že pomáhat umíme velmi rychle. Naši kolegové a kolegyně darovali na pomoc lidem zasaženým tornádem na jižní Moravě částku 1,7 milionu korun, stejnou částkou 1,7 milionu korun přispěla i mateřská společnost VIG. Nadace Kooperativy navíc do zasažených oblastí poslala další 2 miliony korun. Do jihomoravských obcí se někteří ze zaměstnanců vydali pomáhat i fyzicky.

Spolupráce a partnerství

Veškeré naše aktivity by nebylo možné realizovat bez partnerů z neziskové sféry. Pomáhají nám pochopit problematiku lidí, kteří neměli v životě takové štěstí. Zároveň nám poskytují nástroje a možnosti, jak jednotlivce i celé rodiny podporovat a předcházet dalším negativním jevům. Během roku došlo k několika změnám - s novou strategií Nadace jsme mnohá partnerství revidovali, u některých spoluprací došlo k ukončení. V roce 2021 jsme uzavřeli i nová partnerství, o kterých budeme informovat ve chvíli, kdy budeme mít rozjeté společné aktivity.

Asistence
Pomocné tlapky
Centrum Paraple a StarDance
Banal Fatal

Chceme, aby lidé s handicapem mohli žít svobodný a naplněný život v běžné společnosti. Podporu soustředíme na služby osobní asistence, sociální rehabilitace, advokační aktivity a dobrovolnický program.

Navýšili jsme kapacity osobní asistence z 35 000 hodin na 47 000 hodin. Přijali jsme nové klienty, ale zvýšili i počet hodin u klientů stávajících, celonoční a víkendové asistence.

Podporujeme myšlenku samostatného bydlení pro naše klienty. V roce 2021 jsme zacvičili dalších 138 asistentů a asistentek. Službu sociální rehabilitace využilo 78 lidí s handicapem.

Film “Emma a Kuba”

Spot “Silou Ditina hlasu”
Organizace Pomocné tlapky zdarma vychovává a cvičí asistenční psy pro tělesně postižené klienty. Hlavní náplní je péče ve formě rekondičních setkání, procvičování povelové techniky a vzdělávání týmů klientů s pejskem.

Podporujeme výcvik asistenčních psů. Pomohli jsme s komunikační strategií a sociálními sítěmi.

Přispěli jsme na výchovu štěňátka KOOPI a mnoha dalších pejsků.

Za účelem získání většího povědomí propojila Kooperativa v roce 2005 Pomocné tlapky se svým sponzorským projektem Čechomor Kooperativa Tour.

Podpořili jsme služby Centra Paraple, kde se lidé s poškozením míchy učí získat zpět soběstačnost.

Byli jsme součástí benefičního večera StarDance Hvězdy tančí pro Paraple. V roce 2021 se během taneční show podařilo vybrat rekordní částku 21 525 429 korun, což je nejvíce za celou historii vysílání pořadu.

Na netradičním tanečním večeru zatančily nejen osobnosti českého showbyznysu, profesionální tanečníci, ale i hvězdy z řad klientů Centra Paraple.

fotografie z večera

Prevence je pro nás důležitá. Nechceme, aby děti seděly doma. Chceme, aby přemýšlely o tom, co dělají. Mícha se nedá opravit. Pouhá vteřina neopatrnosti může změnit celý život.

Jako partneři programu Banální situace - fatální následky jsme edukovali žáky 2. stupně základních škol o prevenci úrazů míchy. Podpořili jsme 59 přednášek pro 1820 žáků.

Ukázali jsme žákům, jak poskytnout první pomoc v případě nebezpečí poškození páteře. K tomuto tématu jsme natočili i
edukační video.

Zapojení zaměstnanců

Zaměstnanci Kooperativy hráli a stále hrají důležitou roli v naší snaze pomoci potřebným. I letos se v Praze i regionech aktivně zapojili do pomoci druhým prostřednictvím dobrovolnických dnů, materiálních i finančních sbírek a dalších tradičních projektů Nadace Kooperativy. Každé takové úsilí v podobě finančních sbírek Nadace oceňuje zdvojnásobením vybrané částky.

Den pro lepší život
Fond pro lepší život
Dobrý soused
Strom pro lepší život
Srážky ze mzdy
Program firemního dobrovolnictví

Celkem v roce 2021 věnovalo svůj Den pro lepší život 505 kolegů a kolegyň, a to organizacím pečujícím o životní prostředí, poskytovatelům sociální péče lidem s hendikepem, dětem nebo seniorům, ale i aktivním v komunitním životě malých obcí nebo městských částí.

Další zase pomohli on-line svými znalostmi a zkušenostmi, když nebylo možné vzhledem k situaci pomáhat naživo.

Fond pro lepší život se zrodil dobrým skutkem na Severu Čech. Z původně malé sbírky na elektrický vozík pro hendikepovaného syna zaměstnankyně Kooperativy se stal základ fondu, který pomáhá nadále.

O pomoc může požádat každý zaměstnanec Kooperativy, který je v nouzi, nebo pokud je v ní někdo z jeho nejbližších. Pomoc lze použít na zdravotní pomůcky, na příspěvek na léčbu pro dlouhodobě nemocné, či na rehabilitaci po vážných úrazech nebo nemocech.

Mezi deset kolegů, kolegyň a jejich blízkých jsme rozdělili celkem 710 tisíc korun a pomohli jim tak při řešení náročných životních situací.

Program Dobrý soused spojuje nápady, jak může být Kooperativa a její nadace užitečná v místech, kde působí - tedy napříč regiony. Tato pomoc má různou podobu: od materiálních sbírek, přes finanční dary až po různé formy dlouhodobé spolupráce.

Život je totiž hlavně o lidských příbězích a situacích, které nelze předvídat a ve kterých oceníme podanou ruku.

V průběhu roku kolegové a kolegyně pod hlavičkou Dobrého souseda uspořádali dvanáct finančních sbírek a spolu s násobkem jejich výtěžku Nadací tak darovali 959 788 korun.

V předvánočním čase Kooperativa tradičně plní přání neziskových organizací a jejich klientů ze Stromů pro lepší život, aby Vánoce prožili o něco veseleji.

Na závěru roku jsme díky tradičnímu Stromu pro lepší život nadělovali v 17 lokalitách. Připojily se k nám i společnosti Global Expert a Global Assistance.

Darovali jsme celkem 576 389 korun a desítky věcných dárků.

Jednou z organizací, kterou jsme podpořili, bylo Nové háro - díky 150 tisícům korunám, které našlo pod naším Stromem pro lepší život, může nechat vyrobit 7 nových paruk pro onkologicky nemocné děti a teenagery.

SRÁŽKY ZE MZDY
Srážkami ze mzdy pravidelně do Fondu pro lepší život v roce 2021 přispívalo 72 zaměstnanců pojišťovny Kooperativa průměrně částkou 250 korun.
Galerie Kooperativy

V roce 2021 jsme vzhledem k vládním omezením souvisejícím s pandemií COVID-19 otevřeli v Galerii Kooperativy od června do prosince jednu výstavu, kterou navštívilo 7 808 osob.

Mistři českého malířství
Generace S. V. U. Mánes
MISTŘI ČESKÉHO MALÍŘSTVÍ - 30 LET SBÍRKY

V roce 2021 oslavila pojišťovna Kooperativa 30 let od svého založení. Součástí oslav byla i výstava Mistři českého malířství - 30 let sbírky, na které jsme představili přes 130 mistrovských obrazů ze sbírky Kooperativy. Ta vznikla krátce po založení pojišťovny s cílem sbírat a vystavovat díla českých umělců. V současnosti sbírka zahrnuje na 3 000 obrazů, kreseb, grafik, plastik i dalších uměleckých předmětů.

Výstavu doprovází krátký filmový dokument, který lze shlédnout na www.koop.cz/galerie.

Výstavu vidělo celkem 7 808 návštěvníků.
GENERACE S. V. U. MÁNES

Výstavu v kostele sv. Anny v Jablonci připravily v partnerské spolupráci město Jablonec nad Nisou, Spolek výtvarných umělců Mánes a Pojišťovna Kooperativa, která zapůjčila 64 obrazů ze své sbírky. Výstava přinesla ucelený pohled na jednotlivé historické úseky, generační hnutí a jednotlivé osobnosti generací spolku S. V. U. Mánes.

Spolku S. V. U. Mánes jsme rovněž zapůjčili 6 obrazů na výstavu Exner - Belveder na Pražském hradě.

Podpora v regionech Jít příkladem jako Agentura Praha

Dobrovolnické dny

Sulická - domov pro osoby se zdravotním postižením - pomoc zaměstnanců při přípravě Plesu naruby, Vítání léta a Dlabání dýní.

Zámek Hluboš - pomoc při úpravě interiérů a exteriérů bývalého letního sídla T. G. Masaryka.

Sbírky a další pomoc

Příspěvek 500 000 Kč od Nadace Kooperativy pro obec Stebno na rekonstrukci parku a kostela sv. Jana Křtitele, které byly zničeny řáděním silného větru, na základě iniciativy zaměstnanců Agentury Praha.

Sbírka kol, koloběžek a sportovního vybavení mezi zaměstnanci Agentury bylo vybráno 25 kol, 2 koloběžky a 2 páry kolečkových bruslí, které byly následně rozděleny potřebným v okolí zaměstnanců a společnostem Prostor+Kola pro Afriku.

Pomoc s organizací a účast na charitativním projektu na podporu opuštěných a týraných zvířat Běhejme a pomáhejme útulkům.

Materiální sbírka smartphonů a notebooků pro rodiny s dětmi v nelehkých situacích přes Prostor+.

Společenská odpovědnost Agentury Praha JINAK

V roce 2019 se zrodil projekt Apollón, jehož cílem bylo dělat věci JINAK. Ne více, ale jinak a chytře. Práce by měla především bavit. Projekt stál na čtyřech hlavních pilířích: Lidé a komunikace, Procesy, Motivace a Společenská odpovědnost. V rámci projektu vzniklo například toto video. Postupně se principy projektu dostaly do struktur a běžných aktivit Agentury tak, že byl projekt ukončen. Vybraní zaměstnanci se ale věnují aktivitám společenské odpovědnosti a udržitelnosti i nadále ve své běžné agendě.


Agentura pokračuje v podpoře neziskových organizací, dobrovolnických dnech a pomáhá potřebným. Stejně tak se významně zapojuje do centrálních CSR aktivit, jako je například Beh pro Paraple nebo materiální sbírka pro Klub svobodných matek. Díky projektu Strom pro lepší život podpořili zaměstnanci Agentury Praha organizace Nové háro, Dětské centrum Paprsek, Integrační centrum Zahrada, Kolpingova rodina, Šafrán dětem, Klokánek a Nadační fond Pečovatel celkovou částkou 60 000 Kč.

6
O ZPRÁVĚ

Zpráva o společenské odpovědnosti a udržitelnosti 2021 byla připravena po celoročním sběru relevantních dat, konzultacích se všemi zapojenými částmi pojišťovny a komunikaci s příslušnými stakeholdery. Obsahuje informace o naplňování všech částí strategie CSR – prevence a odpovědné podnikání, ekologie a udržitelnost, rozmanitost a flexibilita ve vztahu k zaměstnancům a filantropie. Rozšířením reportu byl letos stakeholders‘ dialogue, který nám pomohl lépe pochopit přístup našich stakeholderů k naší strategii udržitelnosti a odpovědnosti. Stejně jako v předchozích letech jsme i letos vycházeli z mezinárodně uznávané metodiky GRI (Global Reporting Iniciative), a to v rozsahu „Core“.

Principy reportingu (indikátory GRI 101) definují základní informace o reportování ve Zprávě a jsou uvedeny níže. Informace ve Zprávě jsou obsahově vázány na Výroční zprávu společnosti 2021, kterou je možné najít na webu zde. Zprávu vydáváme na základě povinnosti zveřejňovat informace nefinanční povahy, jež nám ukládá směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/95/EU o nefinančním reportingu. Reportovaná data jsou za období od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2021 a nejsou ověřena externím auditorem.

Pokud máte jakýkoli nápad, doporučení či zpětnou vazbu v souvislosti se Zprávou o společenské odpovědnosti a udržitelnosti 2021 či se společenskou odpovědností v Kooperativě obecně, napište nám na adresu: odpovednafirma@koop.cz.

101: Principy reportingu

ZAPOJENÍ STAKEHOLDERŮ:
Kooperativa identifikuje své stakeholdery a reflektuje jejich relevantní očekávání a zájmy.
KONTEXT UDRŽITELNOSTI:
Zpráva představuje pojišťovnu Kooperativa v širším kontextu udržitelnosti.
KLÍČOVÁ TÉMATA:
Zpráva se věnuje významným ekonomickým, environmentálním a sociálním dopadům podnikání pojišťovny Kooperativa, a zároveň reflektuje témata, která významně ovlivňují hodnocení a rozhodnutí stakeholderů.
ÚPLNOST:
Zpráva zahrnuje všechna klíčová témata tak, aby byly zohledněny významné ekonomické, environmentální a společenské dopady, a aby umožnila stakeholderům vyhodnotit výkon pojišťovny Kooperativa v reportovaném období.
PŘESNOST:
Informace uvedené ve zprávě jsou natolik detailní, aby umožnily stakeholderům posoudit výkon společnosti.
VYVÁŽENOST:
Informace ve zprávě reflektují pozitivní i negativní aspekty výkonu pojišťovny Kooperativa a umožňují tak racionální vyhodnocení celkového výkonu.
SROZUMITELNOST:
Pojišťovna Kooperativa, která zprávu publikuje, poskytuje informace tak, aby byly srozumitelné a dostupné stakeholderům, kteří tyto informace využívají.
POROVNATELNOST:
Informace ve zprávě jsou pojišťovnou Kooperativa vybrány, zpracovány a představeny konzistentním způsobem. Informace jsou uvedeny tak, aby umožnily stakeholderům analyzovat změny výkonu pojišťovny v čase a bylo možné provést srovnání s jinými organizacemi.
SPOLEHLIVOST:
Informace a postupy využité v průběhu zpracování zprávy pojišťovna Kooperativa vytváří, uchovává, analyzuje a zpracovává tak, aby mohly být předmětem zkoumání a aby přispěly ke kvalitě a spolehlivosti zprávy.
PRAVIDELNOST:
Pojišťovna Kooperativa vydává zprávu pravidelně tak, aby zpřístupnila stakeholderům informace včas a umožnila jim přijímat informovaná rozhodnutí.
PROHLÁŠENÍ O SOULADU ZPRÁVY SE STANDARDY GRI:
Zpráva byla inspirována a vychází se Standardů GRI.
VYUŽITÍ VYBRANÝCH STANDARDŮ A ODKAZ NA GRI:
Reportované informace jsou v rozsahu „Core“ Standardů GRI. Přehled vybraných ukazatelů je dále v části GRI Content index.

GRI content index

Obecné indikátory

Indikátor

Popis

Kde najdete

Profil organizace
102-1
Název organizace
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
102-2
Činnosti, značky, produkty a služby
102-3
Umístění sídla společnosti
Pobřežní 665/21, 186 00, Praha 8
102-4
Umístění provozů
102-5
Vlastnictví a právní forma
102-6
Obsluhované trhy
102-7
Velikost organizace
102-8
Informace o zaměstnancích a dalších pracovnících
102-9
Dodavatelský řetězec
102-10
Významné změny v organizaci nebo v dodavatelském řetězci
102-11
Zásady předběžné opatrnosti
102-13
Členství v asociacích
Strategie
102-14
Prohlášení vrcholného představitele společnosti
Etika a integrita
102-16
Firemní hodnoty, principy, standardy a normy chování
Řízení
102-18
Struktura řízení
Zapojení zainteresovaných stran
102-40
Seznam skupin zainteresovaných stran
102-42
Identifikace a výběr zainteresovaných stran
102-43
Přístup k zapojení zainteresovaných stran
102-44
Klíčová témata a oblasti zájmu
Způsob reportování
102-45
Subjekty zahrnuté v konsolidovaných finančních prohlášeních společnosti
102-46
Určení obsahu reportu a rozsahu témat
102-47
Seznam významných témat
102-48
Změny skutečností
Žádné zásadní změny nebyly zaznamenány
102-49
Změny ve vykazování
Žádné změny ve vykazování
102-50
Reportovací období
1. 1. 2021 – 31. 12. 2021
102-51
Datum vydání poslední zprávy
30.06.2021
102-52
Reportovací cyklus
roční
102-53
Kontakt pro dotazy ohledně reportu
102-54
Vyjádření organizace, zda byl report připraven v souladu se standardy GRI
Tato Zpráva byla inspirována celosvětově uznávanou mezinárodní metodikou GRI (Global Reporting Iniciative) a připravena podle GRI Standards v rozsahu „Core“ a nebyla ověřena externím auditorem.
102-55
GRI obsahový index
102-56
Externí ověření
Zpráva nebyla ověřena externím auditorem.

Významná témata

Indikátor

Popis

Kde najdete

103
Přístup managementu
Ekonomické standardy
Ekonomická výkonnost
201-1
Přímá ekonomická hodnota vytvořená a rozdělená
201-2
Finanční důsledky, rizika a příležitosti vyplývající z klimatické změny
viz Strategie společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání
Nepřímé ekonomické dopady
203-2
Významné nepřímé hospodářské dopady
Protikorupční opatření
205-2
Komunikace a školení o protikorupčních politikách a procesech
Školení všech zaměstnanců probíhají pravidelně a opakují se min. v ročním cyklu.
205-3
Potvrzené případy korupce a přijatá opatření
Nebyly zaznamenány žádné případy korupce.
Nesoutěžní chování
206-1
Postihy za porušení pravidel na ochranu hospodářské soutěže
Nebyly vedeny žádné právní kroky z důvodů porušení pravidel na ochranu hospodářské soutěže a/nebo monopolních praktik.

Environmentální standardy

Indikátor

Popis

Kde najdete

Energie
302-1
Spotřeba energie v rámci organizace
11 561 t CO2e
Emise
Přímé emise skleníkových plynů
1 883 t CO2e
Nepřímé emise z odebírané energie
5 463 t CO2e
Nepřímé emise související s dopravou
2 848 t CO2e
Nepřímé emise s produkty a službami využívanými firmou
1 367 t CO2e
Intenzita emisí skleníkových plynů
2,92 t CO2e / 1 FTE

Sociální standardy

Indikátor

Popis

Kde najdete

Zaměstnávání
401-1
Nábor a fluktuace zaměstnanců
Školení a vzdělávání
404-1
Průměrný počet hodin školení za rok na jednoho zaměstnance
404-2
Programy pro zvýšení odborného vzdělání zaměstnanců a asistenční programy při rekvalifikaci
Diverzita a rovné příležitosti
405-1
Rozmanitost správních orgánů a zaměstnanců
Nediskriminace
406-1
Případy diskriminace a přijatá nápravná opatření
Nebyly zaznamenány žádné případy diskriminace.
Svoboda sdružování a kolektivního vyjednávání
407-1
Provozy a dodavatelé s rizikem svobody shromažďování nebo kolektivního vyjednávání
Nebyly zaznamenány provozy a/nebo dodavatelé s rizikem svobody shromažďování nebo kolektivního vyjednávání.
Zaměstnávání dětí
408-1
Provozy a dodavatelé s rizikem zaměstnávání dětí
Žádný z dodavatelů nezaměstnává děti.
Nucená a povinná práce
409-1
Provozy a dodavatelé, u nichž bylo zjištěno významné riziko nucené nebo povinné práce
Žádný z dodavatelů nepodporuje nucenou nebo povinnou práci.
Lidská práva
412-1
Provozy, které byly podrobeny kontrole z hlediska dodržování lidských práv nebo posouzení dopadů
Lidská práva jsou v ČR pokryta právním řádem. K jejich porušování nedochází z podstaty fungování státu, nemáme proto specifická školení v této oblasti, ani není potřeba smlouvy a dohody z toho hlediska posuzovat.
Místní komunity
413-1
Provozy, kde se zapojují místní komunity a kde dochází k hodnocení dopadu a rozvojovým programům
413-2
Provozy s významnými aktuálními a potenciálními negativními dopady na místní komunity
Žádné

Deklarace Kooperativy

Kooperativa je férová, silná a významná firma. Chceme být ale víc než to. Chceme, aby náš otisk a vše, co děláme, bylo k okolí šetrné, k lidem vstřícné, přátelské a empatické. Chceme pomáhat a budeme se angažovat, protože věříme, že to má cenu a že život může být lepší.

Grafickou podobu výroční zprávy vytvořila agentura Maturus zaměstnávající kreativní lidi s handicapem i bez něj.
Tvorbu microsite výroční zprávy zpracovala komunikační agentura GEN působící na VŠE a spolupracující se studenty.