Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Kooperativa
|Tiskové zprávy

Skoro polovina středoškoláků sleduje e-sporty, zjistila Kooperativa při průzkumu mezi účastníky Ekonomické olympiády

Kooperativa je tradičním podporovatelem finanční gramotnosti a také z toho důvodu je již několik let partnerem Ekonomické olympiády českých středoškoláků, kterou pořádá Institut ekonomického vzdělávání (INEV). „Kromě toho, že jsme partnerem olympiády, se také každý rok snažíme v průzkumu zjišťovat životní návyky, preference a zájmy středoškolských studentů,“ vysvětluje ředitel Úseku marketingu a komunikace v Kooperativě Jindřich Skrip.

Kooperativa tentokrát oslovila přes 9 tisíc účastníků Ekonomické olympiády a položila jim několik dotazů týkajících se využití volného času, speciálně sledování eSportu nebo TV. Vyhodnocení průzkumu mezi středoškoláky potvrdilo, že pro řadu mladých lidí je televize stále významným zdrojem informací, a že jejich oblíbenou aktivitou je i sledování/hraní eSportů.

TV není pro mladé „mrtvé“ médium

„Potvrdilo se, že mladí lidé do 20 let stále sledují lineární/terestrické vysílání, i když samozřejmě s výrazně nižší intenzitou než starší ročníky. To, že zhruba 20 % deklaruje, že nesleduje TV vůbec, odpovídá dříve zjištěným datům. Z TV metrů od Nielsen Admosphere víme, že průměrná doba strávená s TV vysíláním, je kolem 3,5 hodiny, ale u mladých lidí 15–24 let je to „jen“ 45 minut,“ komentuje výsledky Jindřich Skrip.

Je to další důkaz, že u mladých ještě ní TV mrtvé médium a pro více než polovinu středoškoláků je stále častým zdrojem informací (souhlasilo 58 % dotázaných). Průzkumu agentury Median také potvrdil, že hlavním zdrojem informací pro tuto cílovou skupinu jsou sociální sítě.

Fanoušci e-sportů

„Vidíme, že 45 % studentů se o eSporty zajímá/sledují je. Víme totiž, že eSporty konzumuje 17 % lidí ve věku 15–50 let, takže afinita eSportu u mladých lidí do 20 let je velmi vysoká. Navíc 80 % z těch se zájmem nám řeklo, že jim spojení značky Kooperativa s eSporty přijde v pořádku, což nám potvrdilo i správnost našeho rozhodnutí spolupráce v této oblasti, tedy partnerství Kooperativy a MČR FC 24 powered by Hyundai. Procento lidí se zájmem o eSporty v aktivním věku se tak bude v budoucnu zvyšovat,“ soudí Jindřich Skrip.