Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Kooperativa
re_heart

Došlo k úrazu, nemoci nebo jiné události?

  • 1
    Nahlásit škodu

    Nejsnadněji nahlásíte škodu online.

  • 2
    Stav škody

    K nahlášené škodě můžete doplňovat dokumenty a sledovat ji. Jakmile vše dodáte, vyřešíme škodu do pár dní.

Časté dotazy

Co dělat při pojistné události (škodě)

Pojištění osob se vztahuje na úraz, nemoc a další události z nich vyplývající, podle toho, co jste si sjednali ve smlouvě. Nevztahuje se ale na případy, které si pojištěný způsobil úmyslně nebo záměrně zhoršoval jejich průběh. Řiďte se proto radami lékaře při léčení a uchovejte si všechny lékařské zprávy 

Událost nám oznamte, jakmile to bude možné. Pamatujte, že ze zákona platí promlčecí lhůty, po kterých vám nemusíme vyplatit pojistné plnění.

Jak nahlásit škodu

Pojistnou událost může hlásit sám pojištěný nebo obmyšlený (v případě smrti pojištěného) nebo zákonný zástupce (rodič nebo opatrovník), nebo zástupce s plnou mocí (např. nemůže-li pojištěný).   

Pro nahlášení si připravte 

  • údaje o pojištěném 
  • číslo pojistné smlouvy   
  • zprávy lékaře (odborného nebo praktického) z prvního ošetření i průběhu léčení a další doklady jako neschopenku, propouštěcí zprávy, v některých případech budeme potřebovat formulář vyplněný lékařem 
  • nemáte-li dokumenty v češtině (nebo slovenštině, angličtině, němčině), budeme od vás potřebovat jejich ověřený překlad na vaše náklady 

Pojistnou událost nahlaste některým z těchto způsobů: 

  • nejsnadněji online (doporučujeme, je to rychlé a nahradí to několik formulářů, také vás to navede, co vše máte doložit, a dokonce vás to nenechá na nějaké pojištění zapomenout) 
  • osobně na kterékoli pobočce Kooperativy 
Co bude po nahlášení škody
  • Často můžeme rovnou vyplatit pojistné plnění a uděláme to do pár dní 
  • Někdy ale potřebujeme další doklady – pak vám sdělíme, jaké a jak nám je dodat 
  • trvalých následků úrazu si můžeme vyžádat lékařskou prohlídku
    • Trvalé následky úrazu ohodnotíme ve chvíli, když už se další léčbou nedají zmírnit. Někdy je to jasné hned, jindy jejich léčení může trvat dlouho. Pokud se dá stanovit alespoň částečné trvalé postižení, můžete požádat o zálohu. Nejčastěji je ze zdravotní dokumentace jasno do 2 let, ale déle než 3 roky nečekáme a vyplatíme plnění. Není-li vše jasné z dokumentace, požádáme vás o prohlídku u našeho smluvního lékaře. Podrobnosti o lékařské prohlídce najdete zde.
  • Máme-li vše potřebné, vypočítáme výši pojistného plnění
    • Výše pojistného plnění se odvíjí od sjednaného pojištění a pojistných částek. U některých typů pojištění se pro stanovení jeho maximální výše za příslušnou diagnózu používají tzv. oceňovací tabulky – aktuálně platné najdete zde.

  • Vyplatíme vám co nejrychleji peníze
    • Pojistné plnění vám vyplatíme dle vašeho požadavku, nejrychlejší a nejbezpečnější je to na bankovní účet.

To vše proběhne obvykle do 15 dnů. Pokud některou událost nelze uzavřít ani do 3 měsíců, dáme vám vědět proč.

Jak doplnit již nahlášenou škodu nebo zjistit její stav

Nejjednodušší způsob, jak zjistit stav události nebo dodat jakékoli další doklady je online:

Zjistit stav škody

Doplnit dokumenty

Můžete se spolehnout, že když nám něco k vyřešení události chybí, budeme vás kontaktovat. A lze také volat na naši zákaznickou linku.  

Kdy je nutná identifikace oprávněné osoby

Někdy je k výplatě pojistného plnění ze zákona nutná identifikace oprávněné osoby s ověřením totožnosti. V takovém případě si ji vyžádáme. Nejsnadněji a bez poplatku to lze provést na našich pobočkách. 

Více o identifikaci oprávněné osoby
Identifikace je nutná v případech daných zákonem č. 253/2008 Sb. Identifikace s ověřením totožnosti je také nutná, pokud právo na pojistné plnění uplatňuje politicky exponovaná osoba (PEP) nebo osoba z vysoce rizikové země.

Rovněž je možné nechat se identifikovat notářem, krajským úřadem, obecním úřadem obce s rozšířenou působností nebo na pobočce České pošty nabízející službu Czech Point. Takový úkon je však na rozdíl od identifikace na naší pobočce zpoplatněn.

Lékařská prohlídka při trvalých následcích úrazu

Průběh prohlídky:  

  • Dáme vám vědět, ke kterému lékaři se objednat a jak. 
  • Nezapomeňte mít s sebou občanský průkaz k ověření totožnosti. 
  • Lékař bude mít od nás vaši zdravotnickou dokumentaci. 
  • Bude se vás ptát na detaily o úrazu a jeho následcích, vyšetří vás (někdy to může být trochu nepříjemné, jde-li o zjištění hybnosti končetin).  
  • Může vám sdělit, že je třeba dalšího vyšetření nebo dokumentace. 
  • Vyšetření může trvat krátce a neznamená to, že bylo nedostatečné. Zkušený lékař se cíleně zaměří na následky, které jsou podle oceňovací tabulky odškodnitelné. Bolest, poruchy citlivosti nebo další subjektivní potíže zapíše do posudku, ale plnění se za ně nepřiznává.  
  • Nečekejte prosím od posudkového lékaře, že s vámi bude probírat léčbu, jeho úkolem je zjistit rozsah trvalých následků odškodnitelných podle podmínek pojištění. 
  • Lékař pro nás zpracuje posudek trvalých následků na naše náklady (vy nic neplatíte) a posudek pošle přímo nám.  
  • My vás budeme informovat o výsledku šetření a o výsledku posouzení vaší události.  
  • POZOR: smluvní lékař nevystavuje na dobu vyšetření propustku ze zaměstnání.
Jak nahlásit škodu na zdraví způsobenou někomu jinému (pojištění odpovědnosti)

Pokud jste způsobili škodu na zdraví někomu jinému, můžeme to za vás zaplatit, pokud u nás máte:  

Škodu můžete nahlásit online.

Rádi vám poradíme nebo pomůžeme sjednat pojištění