Bankovní identita (Bank iD)
U jakých služeb naší pojišťovny můžete Bank iD využít?
Prostřednictvím Bank iD se můžete jednoduše přihlásit nejenom do Klientské zóny, ale můžete podepsat i pojistnou smlouvu nebo jiný dokument.
Jaké osobní údaje zpracováváme a z jakých zdrojů je získáváme?
Od vaší banky obdržíme základní identifikační údaje, kterými se rozumí jméno, příjmení, rodné číslo, datum narození, adresa a kontaktní údaje, kterými se rozumí e-mailová adresa, telefonní číslo, dále informace o tom, zda je klient politicky exponovanou osobou (tzv. PEP) a bezpečnostní
a systémové informace (např. unikátní identifikátor, identifikační číslo transakce).
Využitím služeb Bank iD nedochází k propojení s vaším bankovním účtem, banka pouze naší pojišťovně potvrzuje vaši totožnost a osobní údaje.
Proč osobní údaje zpracováváme a co nás k tomu opravňuje?
Vaše osobní údaje zpracováváme pro různé účely a na základě různých právních důvodů. Níže se dozvíte více o jednotlivých účelech zpracování a právních důvodech tohoto zpracování.
Zpracování bez vašeho souhlasu – na základě plnění smlouvy a kroků vedoucích k jejímu uzavření smlouvy
Vaše osobní údaje zpracováváme na základě plnění smlouvy a kroků vedoucích k jejímu uzavření, a to pro účely:
- správy a ukončení pojistné smlouvy (jinak řečeno, abychom ověřili vaši totožnost při přihlášení do Klientské zóny, abyste mohli uplatňovat vaše požadavky prostřednictvím Klientské zóny)
- modelace, návrhu a uzavření pojistné smlouvy (jinak řečeno proto, abychom ověřili vaši totožnost a umožnili vám podepsat smlouvu elektronicky prostřednictvím Bank iD)
Pro tyto účely budeme vaše osobní údaje zpracovávat po dobu nezbytnou k naplnění shora uvedených účelů.
Zpracování bez vašeho souhlasu – na základě našich oprávněných zájmů
Vaše osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu též pro účel ochrany svých právních nároků (jinak řečeno proto, abychom mohli hájit své právní nároky v soudním, mimosoudním nebo vykonávacím řízení), kde je naším oprávněným zájmem předcházení vzniku škod na straně pojistitele.
Pro tyto účely osobní údaje uchováváme po dobu, po kterou je to nezbytné k realizaci práv a povinností plynoucích ze vzájemného smluvního vztahu (tedy po dobu existence účtu v Klientské zóně, případně po dobu trvání smluvního vztahu, který byl založen pomocí Bank iD), a po dobu trvání promlčecí doby (v délce maximálně 15 let od smazání účtu, případně skončení smluvního vztahu založeného pomocí Bank iD) nároků prodlouženou o další jeden rok s ohledem na ochranu svých právních nároků. V případě zahájení soudního, správního nebo jiného řízení zpracováváme vaše osobní údaje v nezbytném rozsahu po celou dobu trvání takových řízení a svých souvisejících potřeb.
Proti tomuto zpracování máte právo uplatnit námitku způsobem uvedeným v sekci VIII. – „Jaká práva máte při zpracování osobních údajů a jak je lze uplatnit?“. Pokud využijete svého práva vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů, jsme povinni vaše osobní údaje pro daný účel dále nezpracovávat, ledaže v rámci šetření vaší námitky zjistíme, že máme k tomuto zpracování závažné oprávněné důvody.
Zpracování bez vašeho souhlasu – na základě plnění právních povinností
I my jako pojišťovna musíme plnit určité zákonem stanovené povinnosti. Pokud vaše osobní údaje zpracováváme právě z tohoto důvodu, nemusíme získat pro takové zpracování váš souhlas.
Na tomto právním základě zpracováváme vaše osobní údaje z důvodu dodržování zejména zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu (tento zákon ukládá povinnost provádět identifikaci a kontrolu klientů).
Pro tyto účely osobní údaje uchováváme po dobu, po kterou nám jejich zpracování ukládají právní předpisy, tj. maximálně po dobu 10 let ode dne ukončení smluvního vztahu. Protože nám toto zpracování ukládá zákon, nemůžete proti tomuto zpracování vznést námitku ani odvolat souhlas, neboť jsme povinni tyto údaje zpracovávat.
Kdo vaše osobní údaje zpracovává a komu je předáváme?
Všechny uvedené osobní údaje zpracováváme my jakožto samostatný správce. To znamená, že my stanovujeme shora vymezené účely, pro které vaše osobní údaje shromažďujeme, určujeme prostředky zpracování
a odpovídáme za jeho řádné provedení.
Do zpracování Vašich osobních údajů při využití služeb Bank iD nezapojujeme žádné zpracovatele.
Další informace o zpracování osobních údajů a jednotlivých právech naleznete na webové stránce naší pojišťovny www.koop.cz v sekci "O pojišťovně Kooperativa".
Detailní informace o službách Bank iD naleznete na webové stránce www.bankid.cz.