Datum splatnosti je součástí pojistné smlouvy. Úhrada pojistného proto musí být připsána na našem účtu nejpozději v tento den. Pokud se tak nestane, následuje něco, čemu říkáme Upomínací proces.
Datum splatnosti
Datum splatnosti naleznete ve vaší pojistné smlouvě nebo v aktuálním dokumentu, který jsme vám zaslali. Jedná se o poslední den včasné úhrady z vaší strany.
První upomínka
Po prvních 28 dnech, které uplynou od data splatnosti, vám zašleme první výzvu k uhrazení pojistného, tzv. předupomínku.
Doporučená upomínka
Poslední možnost zaplatit. Součástí dopisu je také datum, do kdy nejpozději můžete zaplatit, aby vaše pojistná smlouva nebyla ukončena pro neplacení pojistného.
Ukončení pojistné smlouvy
Pojištění po tomto datu stornujeme. Od této chvíle vás již pojištění nekryje. Stále nám musíte doplatit dlužnou částku za pojištěné období (dlužné pojistné a poplatek za předčasné ukončení smlouvy). V případě dalšího prodlení v placení vám naúčtujeme dodatečný náklad 300 Kč související s vymáháním dlužného pojistného.
Pokus o smír
Jako jeden z posledních kroků vám zašleme Pokus o smír. To znamená, že se s vámi pokusíme spojit, abychom se domluvili. Máte poslední možnost uhradit dlužnou částku bez dodatečných právních následků. Dlužná částka se navýšila o 300 Kč, náklady související s vymáháním dlužného pojistného.
Fáze vymáhání
Pokud neuspějeme, vymáhání dlužné částky po nás převezme externí firma. Ta vás již bude kontaktovat samostatně. Vaše dlužná částka se ještě dále navýší, neboť vymáhání přes externí firmu zvýší náklady na celý proces.Sazebník nákladů na vymáhání pojistného
u produktů životního pojištění
s účinností od 1. 7. 2019
Název služby | Sazba |
---|---|
Pokus o smír po zániku pojištění | 300 Kč |
Časté dotazy
Jak zaplatím pojištění?
Částku za pojištění uhraďte na účet, který je uvedený ve smlouvě, případně na účet, který jsme vám zaslali v aktuálním dokumentu k pojištění. Čísla jednotlivých účtu najdete také na stránce Kontakty. Jako variabilní symbol uvěďte číslo pojistky.
Co se stane, když jsem pojištění stornoval?
V případě, že jsme vám pojištění stornovali na základě vaší žádosti, zkontrolujte, že jste uhradil veškeré nedoplacené částky za toto pojištění. Veškeré informace jsme vám zaslali také ve storno dopise, v rámci kterého jsme vás informovali o ukončení pojištění.
Jak mohu zjistit a změnit své kontaktní údaje?
Kde najdu nejbližší pobočku?
Pojištění můžete uhradit také osobně na nejbližší pobočce pojišťovny Kooperativa.