Novinky

Klienti ocenili naši rychlou reakci na tornádo

9.8.2021

Okamžitě po kalamitě jsme klientům poslali SMS jak posupovat a kam volat. Již za první dva dny naši likvidátoři aktivně obvolali kompletní seznam 540 našich klientů v místě tornáda a 130 z nich telefonát okamžitě využilo k nahlášení škody, zdůrazňuje v rozhovoru Milan Gregor, ředitel Agentury jižní Morava pojišťovny Kooperativa.

Jak se Kooperativě daří zvládnout tornádo a jak jste postupovali?

Klíčové pro nás i pro klienty vždy bylo a je, aby pomoc byla rychlá, účinná a maximální odstranění papírování. Když ve čtvrtek uhodilo tornádo, my jsme nečekali, až se o škodě dozvíme. Okamžitě po kalamitě jsme klientům poslali SMS jak posupovat a kam volat. Již v pátek a sobotu likvidátoři aktivně obvolali kompletní seznam všech 540 našich klientů v místě tornáda a 130 z nich telefonát okamžitě využilo k nahlášení škody. Již od pátku byly zásadně posíleny prohlídky na místě týmy techniků, likvidátorů a dalšími skupinami pracovníků. Již po týdnu jsme většinu škod prohlédli.

 

Oceňují klienti rychlost řešení škod?

Z osobní zkušenosti mohu říci, že ano a velmi. Týmy jsou nepřetržitě na místě, začali jsme škody řešit okamžitě, pracujeme více než 10 hodin denně, první 4 dny ve více než 34stupňovém vedru. Denně prohlédneme desítky nemovitostí. Pomáháme nejen v čistě profesní rovině řešení škod, ale také doporučeními, radami, slušností, úsměvem i milými slovy. A také fyzicky. Naše týmy fungují tak, že dva prohlížejí škody a dva pomáhají tam, kde je třeba. Organizujeme pomoc zájemců z celé agentury na obnově zasažených obcí. Za naši agenturu chci všem hrozně moc poděkovat. A naši klienti tento přístup skutečně velmi oceňují. Hlavně rychlý a přímý kontakty a lidský přístup obzvláště k těm, kterým kalamita zničila veškerý majetek. Zlaté pravidlo pojištění koneckonců říká, že kvalitu pojišťovny nejlépe poznáte podle toho, jak rychle a kvalitně řeší škody.

 

Když mám škodu, jak je nejlepší postupovat?

Nejlepší je udělat základní dokumentaci – takže vyfotit škody třeba na mobilní telefon. Škodu můžete pak hlásit na call centra pojišťovny, on-line nebo na místě, kde jsou mobilní kontaktní centra, či na přepážce. Cokoli je pro klienta nejjednodušší. Důležité je, že vyplácíme okamžitě zálohy na škody – třeba na sanační práce.

 

Jak velká to je vlastně kalamita?

Co do síly a intenzity větru je to vlastně nejhorší událost v historii. Nikdy jsme nebyli svědky úplně zničených domů vichřicí či tornádem. Takže událost opravdu mimořádná a můžeme počítat s mnoha tisíci škod a celkově pojišťovny vyplatí určitě miliardy korun. Dosud Kooperativa zaevidovala z těchto bouřek, a hlavně z tornáda přes 5000 škod za více než 700 milionů korun. Jedná se zejména o škody z krupobití a vichřice na budovách a autech.

 

Za jak dlouho je pojišťovna schopna poslat poškozeným klientům náhradu škody na účet?

Už přes 1400 škod jsme kompletně vyřídili a klientům vyplatili pojistné plnění přes 90 milionů Kč. Navíc jsme již klientům vyplatili zálohy ve výši přes 50 milionů Kč. Po nahlášení škody mohou mít v zásadě klienti zálohu do druhého dne.

 

Pomáháte i jinak?   

Kromě výplaty pojistného plnění se Kooperativa rozhodla pomoci sbírkou, do které přispívají zaměstnanci Kooperativy, naši výhradní obchodní zástupci i zaměstnanci dceřiných firem a jejich rodinní příslušníci. Zatím se podařilo shromáždit již přes 1,6 milionu Kč. Nadace pojišťovny Kooperativa pak připravila dar nejhůře postiženým obcím ve výši 1 milion Kč. Kooperativa také pojišťuje vozy Škoda Auto, které pomáhají v postižené oblasti.






 

Výběr z reakcí našich klientů v online diskuzích

Komentář 1

Komentář 2